نگاهی به شعرهای احمد سینا علی مسعود هزارجریبی |
|
1 اسفند 96 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
در مورد شعرهای آقای احمد مومنی از چند جنبه می شه وارد شد و بحث را آغاز کرد ولی من بطور مختصر برای اینکه ورودی کنم به فضای شعری آقای احمد مومنی لازم هست که به اون مقطع سالی آغاز شعرشون یک نگاهی بیاندازیم و نسل شعریی که با ایشان بودند، نوع شعریی که گزینش کرده بودند وکیفیت شعرهای ایشان و کیفیت حرکتیه ایشان تاکنون ...
|
|
ادامه ... |
ویژه نامه ها
1400 |
نوروز 1399 |
نوروز 1398 |
نوروز 1397 |
داستان نوروز 1396 |
نوروز 1393 |
بهرام اردبیلی |
ترجمه اولیس اثر جویس |
ساده نویسی |
علی مسعود هزارجریبی |
ساختاری علیه تمرکز نظری به مجموعه"وقتی صدا را مرتکب شدم"سروده میثم ریاحی علی مسعود هزارجریبی |
|
23 اسفند 94 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
در نهایت شاعر جوان این مجموعه کلام یاکوبسن را خوب درک نموده که "شاعری تجاوز به حدود زبان است " یعنی حتی معیار شکنی و در واقع فرا و فراتر از دوره پیشین کارکردهای زبانی و پرهیز نسبی از الگوها .
با سیر و نظر به این مجموعه فضای بحث و چالش و تأمل برای شاعران جوانی که شالوده شکنی در لذت متن و تفکر زایش شگفت را جستجو می کنند پدید می آید . ... |
|
ادامه ... |
تاملی بر یک شعر از منصور خورشیدی علی مسعود هزارجریبی |
|
19 آبان 94 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
فضا ، ادوات ساخت و کارکرد تکنیکی زبان در تمام شعر های خورشیدی دیده می شود . این قطعه شعر اما ، فرم زبانی متفاوت دارد . در این شعر ، فرم قطعه و تکنیک کارکرد زبان فرمیک است و متناسب با متن ، تجربه ، زبان ، تکنیک و مقداری شگرد های شاعرانه یاد آور شعر های " لبریخته " ها است در حدِ تاثیر ! ...
|
|
ادامه ... |
امضای اوراد / نقدی بر مجموعه شعر آبی ناگهان / سروده منصور خورشیدی علی مسعود هزارجریبی |
|
14 خرداد 93 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
یکی از جریانات شاخص و تأثیرگزار بوجود آمده در پروسـه زمانی این بحث جریان «شـــعر حجم»ب مثابه عنوان و تیتری غیرقابل انکار در ظرف حدود نیم قرن عرق ریزان و جستجو و کشف قد کشیده تا اعتراض در زمینه ی تحّول و چالش برانگیزی و نوکردن تکنیک از وجوه متعدّد در سویه ی شعر جدید و مدرن باشد. ...
|
|
ادامه ... |
مجموعه شعر : مادرد / سروده علی عبدالرضایی به معرفی علی مسعود هزارجریبی |
|
19 فروردین 93 | معرفی کتاب | علی مسعود هزارجریبی | |
تیپی که شاعر در این مجموعه ارائه داده برای خاننده ی حرفه یی ک شعرهای شاعر را از گذشته ها تا حال پی گرفته چهره ی تازه یی دارد و این تازگی با لحاظ کردن بسیاری از اصل ها و نکته ها میّسر گردیده : احضار (فراخاندن ) برخی از عناصری ک در متن های پیشین در غیاب مبهمی بسر می برد + تجربه ی شاعری ارتقاء یافته + تهوّر در خلق و ارائه خلق را به تماشاگزاردن + مواجه و در گیرشدن با زبان و فرم و عناصر طبیعی و غیرطبیعی پیرامونی و مهّم تر ارائه ی فرم محتوای ب ...
|
|
ادامه ... |
هستی گرفتن در نگاهی متفاوت گشتی در "رقص واژه ها" سروده حسن نیکوفرید / علی مسعود هزارجریبی |
|
28 اسفند 92 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
امپرسیون های گوناگون در متن شعرها حاکی از آنستکه شاعر جهان گسترده ذهنی و حسی اش که در حالت های مختلفی بروز یافته اند را در متن به خواننده تعارف می کند و حتا در پاره هایی خواننده با خوانش متن و درونی شدن با آن هم خـــود و هم متن را تولد می بخشد البته خلق این جهان گسترده نشان دهنده جهان نگری گسترش یافته شاعر است ... ...
|
|
ادامه ... |
نگاهی به کتاب " روشنایی نمناک یک کبریت " سروده شهرام پارسا مطلق/علی مسعود هزارجریبی | |
23 مهر 91 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
تأثیرات برای شاعران به ویژه شاعران جوان روال چندان ناپذیرفتنی نیست تبادل ها و اثرگذاری های متنی بر ذهن و زبان حتا دیدگاه های شاعر در حدی قابل قبول خواهد بود تا در پروسه رشد و شکل گیری متن ها شاعر به نقطه ای از تشخص و ویژگی رسد یعنی دوره پس از تجربه آموزی و تاثیرات ره آوردی از تحول را به همراه داشته باشد . ...
|
|
ادامه ... |
نگاهی به کتاب " باد مخابره خواهد کرد " سروده غزال مرادی /علی مسعود هزارجریبی | |
16 شهریور 91 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
رسانندگی این نوع نگاه و نگره زاویه هایی را ایجاد می سازد که در حقیقت جهان نگری و جهان بینی شاعر در ژرف نما یا رونمای زیستی اش فضای شاعرانه ای را که تدوین کرده است ارائه می دهد . ...
|
|
ادامه ... |
« انگاره هایی از افشای بی محابا »علی مسعود هزارجریبی/نگاهی به شعرهای آزاده حسینی | |
13 اردیبهشت 90 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
رگه های موج نو (موجی نو ) در سطرها مخاطب را بلحاظ ذهنی به قابی در تشکل درونی – حسی سوق می دهد که رَدهای دیروزی کمتر دیده می شود ...
|
|
ادامه ... |
« وسوسه های ابراز »پیکر شناختی از شکاف یک شعر حافظ موسوی / علی مسعود هزارجریبی | |
13 مهر 89 | اندیشه و نقد | علی مسعود هزارجریبی | |
در بند پایانی (6) سطرِ (به تردید) زاید است چون تردید در فضای کل کار آمیخته است و بی گمان درک خواننده از قصه شاعر عقب نمی افتد و آخرین سطر شعر (خوابم نمی برد) پایان ناپذیری شعر را بشارت می دهد اگر چه این سطر پایان شعر را اعلام می کند اما در ذهن و درون خواننده ریزشی از وهم آلودگی این فضا و منظر رویا زده مثل حسی شیرین باقی خواهد ماند . ...
|
|
ادامه ... |
سایر صفحات : 1
اینجا و آنجا
- جایزه ادبیات داستانی زنان به «روث اوزکی» رسید
- توصیف علی باباچاهی از مسعود احمدی
- سید علی صالحی: شعر مسعود احمدی از زندگی سرشار بود
- «آزما»ی جدید منتشر شد
- سرانجام مردی که از «شاملو» کند و به «اخوان» نزدیک شد
- گفتوگو با ع. پاشایی
- روایتی جالب از ارتباط میان ابراهیم گلستان و گُدار
رمان پنج باب در رجعت سلیم و دوالپا نوشته ی احمد درخشان |
"زنبق وحشی" شعرهای لوئیز گلوک ترجمه رزا جمالی نشر ایهام |
دیگران
آرشیو
عضویت در خبرنامه
لوگوی پیاده رو
شرایط درج آگهی در پیاده رو |
کانال تلگرام پیاده رو piaderonews@ |