گزارش رونمایی از کتاب «در، پرنده نیست» حسین تقلیلی
با حضور اهالی شعر و ادب مازندران و گلستان


گزارش رونمایی از کتاب «در، پرنده نیست» حسین تقلیلی
با حضور اهالی شعر و ادب مازندران و گلستان نویسنده : پیاده رو
تاریخ ارسال :‌ 14 شهریور 94
بخش : بازتاب

رونمایی از کتاب «در، پرنده نیست» حسین تقلیلی

با حضور اهالی شعر و ادب مازندران و گلستان

 

مراسم رونمایی از کتاب «در پرنده نیست» حسین تقلیلی عصر پنجشنبه 12 شهریور در سالن همایش‌های مجموعه‌ی جهان‌گردی عباس‌آباد بهشهر برگزار گردید.

در این مراسم که رضا سلیمانی مسئول کارگاه تخصصی شعر و ادبیات "باران"اجرای آن را به عهده داشت، جمعی از اهالی شعر و ادب استان های مازندران و گلستان نظیر علی‌مسعود هزارجریبی، منصور خورشیدی ، میثم ریاحی ، علیرضا دهرویه و حسن حسن پور حضور داشتند.

در این نشست علی‌مسعود هزارجریبی منتقد و شعرشناس شهیر ، ضمن اشاره به خاستگاه و پایگاه شعریت در زبان، به بررسی گرایش‌های متفاوت ژانر غزل پرداخت.

هزارجریبی به اهمیت داوری نسبی یک اثر در خوانش درونی و بیرونی آن از منظر تفکّر تأکید و در پایان سخنانش تحلیل خود را در مورد کتاب «در پرنده نیست» با ارائه‌ی مصادیقی از ابیات این مجموعه ارائه نمود.

در ادامه علی‌مراد خرّمی شاعر باسابقه‌ی مازندران در مورد تاریخچه‌ی جریان‌های شعری شرق مازندران علی‌الخصوص بهشهر مطالبی را بیان کرد.

همچنین حسینعلی دبّاغیان مسئول انجمن شعر و ادب بهار (بهشهر) در گزارشی کوتاه به فعالیت‌های این انجمن طی مدت دو دهه‌ی گذشته پرداخت.

حسین تقلیلی نیز در این نشست ضمن اظهار خرسندی از حضور میهمانان در رابطه با کتاب «در پرنده نیست» گفت: شاعرانگی در شعرهای این مجموعه‌ برای من از اهمیت بالاتری نسبت به دیگر شاخصه‌ها برخوردار بوده است. وی این کتاب را حاصل کار شاعرانه‌ی ده سال اخیر خود دانست.

از شاعران دیگر در جلسه می توان محسن جعفری ، کیوان ملکی ، صادق فغانی ، فهیمه محمودی ، محمد مهدوی اشرف ، محمد امینی ، جابر نوری ، مازیار چابک ، محمد عظیمی ، سینا زارع ، آرام میر اسماعیلی ، محمد کاظمی ، علی اکبری ، محمدرضا نیک سجل ، معصومه همایونی ، محمد امینی ، رحمان غلامی، آنا خستوان ، حنیف خورشیدی و ... را نام برد .

در پایان مراسم نیز ضمن رونمایی از کتاب «در پرنده نیست»، برخی از شاعران استان‌های مازندران و گلستان به شعرخوانی پرداختند.

گزارش تصویری :

 

علی مسعود هزارجریبی

حسین تقلیلی

حضار 01

رونمایی

حضار 02

دست اندرکاران برنامه

حسین تقلیلی

   لینک کوتاه :

  چاپ صفحه
بیان دیدگاه ها
نام و نام خانوادگی : *
ایمیل :
URL :
دیدگاه شما : *
  کد امنیتی
کد امنیتی :
 

ارسال شده توسط : فواد کاظمی - آدرس اینترنتی : http://

باران ببار
اینبار او زا خواهم دید
این شهر بی در و پیکر
حریف اراده من نیست !!
خواهم گشت هیمنه اش را
خیابان به خیابان
کوچه به کوچه
باران
امشب بی عشق به خانه برنخواهم گشت ...

شعری از کتاب ونوس خموش - بهنام علامی