معرفی مجموعه داستان "جوالدوز شیطان"
نوشته محمد اسعدی


معرفی مجموعه داستان نویسنده : محمد اسعدی
تاریخ ارسال :‌ 15 تیر 96
بخش : معرفی کتاب

معرفی مجموعه داستان "جوالدوز شیطان"


مجموعه داستان "جوالدوز شیطان" نوشته محمد اسعدی مشتمل بر 16 داستان کوتاه است که در تیرماه جاری توسط نشر "خورشید آفرین" به چاپ رسیده است.
داستانها عمدتا در دهه 50 تا 90 شمسی و در شهرهایی مثل تهران و یا شهرستان شناخته و یا ناشناخته، اتفاق می افتد. نویسنده سعی کرده به عنوان اولین تجربه در زمینه داستان کوتاه از تنوع تکنیک های روایی بهره جوید. داستانها عموما در گونه ی واقع گرای مدرن، گاهی واقع گرای جادویی ( داستان سیاه مو) و بعضا سورئال( داستان ویلن طلایی) و یا وحشت اتفاق می افتد. بعضی از داستانها به داستان خاطره نزدیک می شود. نویسنده ذهن ماکسیمال دارد و علاقه مند است که خواننده را از طریق توصیف گاهی بسیار جزئی به جهان داستان نزدیک کند که شاید در پاره ای موارد دچار اطناب می شود و گاهی از مسائل بسیار مهم به صورت بسیار سریع و گذرا عبور می کند و داستان به یک خلاصه رمان نزدیک می شود. به نظر می رسد باز گویی برخی جزئیات، دل مشغولی بیشتری برای ذهن خواننده داشته و سعی کرده از جزء به یک کل نگری برسد که به نظر می رسد در برخی از موارد موفق بوده است. لحن روایی، ایجاد جذابیت و کشش از طریق تعلیق و توصیف معمولا خواننده را تا پایان داستان با خود همراه می کند.
محتوی داستانها؛ ناکامی ، رنج، حسرت گذشته و نوستالژیای مورد علاقه نویسنده را شامل می شود که گاهی با چاشنی تلخ و گزنده ای همراه می شود. داستانها ارزش مطالعه فرهنگی دارد و به نحوی بازگو کننده بخشی از یک برهه زمانی از فرهنگ ایرانی و خصوصا شهرستانی است. توصیف بر گفتگو و کنش غلبه دارد. داستانها مابین حدود 700 تا 5000 هزار کلمه می باشد. این مجموعه که اولین اثرنویسنده در زمینه چاپ کتاب می باشد، شامل 126 صفحه در قطع رقعی و مبلغ 12000 تومان منتشر شده است.

   لینک کوتاه :

  چاپ صفحه
بیان دیدگاه ها
نام و نام خانوادگی : *
ایمیل :
URL :
دیدگاه شما : *
  کد امنیتی
کد امنیتی :