شماره مهر و آبان مجله هنگام


شماره مهر و آبان مجله هنگام نویسنده : پیاده رو
تاریخ ارسال :‌ 13 آذر 93
بخش : بازتاب

 شماره 6 و 7 ماهنامه ادبی - هنری «هنگام» منتشر شد.

 این شماره که شماره مهر و آبان است، در یک مجلد به چاپ رسیده است.

ورودی هر شماره «هنگام» با «جمع‌خوانی» آغاز می‌شود. «جمع‌خوانی» نوشته‌های مختلفی است درباره یک موضوع و موضوع این شماره، «نوشتن درباره نوشتن» است که محمد قاسم‌زاده، صمد طاهری، آراز بارسقیان، سینا دادخواه، هادی تقی‌زاده و رضیه انصاری هریک یادداشتی درباره نوشتن خود و سبک و سیاق کارشان نوشته‌اند.

«چهره‌خوانی شعر، ایرانی» این شماره، پرونده مفصلی است درباره زندگی و آثار شاپور بنیاد. شاپور بنیاد (1326 تا 1378) از چهره‌های شعر مدرن فارسی است که طی این سال‌ها کم‌تر از او و شعرش سخن گفته شده است. در این بخش تارا بنیاد، تیبا بنیاد، یدالله رویایی، مسعود توفان، هرمز علی‌پور، شمس آقاجانی، فریاد ناصری، خشایار فهیمی، رضا پرهیزگار، ابراهیم رنجبر، پوریا شیبانی راد و دیگران از او نوشته‌اند.

بخش «شعرخوانی» شامل شعرهایی است از فخرالدین فانی، منصور ململی و علیرضا پورمسلمی.

علی خدایی، دبیر بخش داستان هنگام، برای این شماره داستان «گربه مادر» نوشته نسیبه فضل‌اللهی را برگزیده است.

در بخش «چهره‌خوانی شعر، ترجمه» رابرت کریلی (1926 تا 2005) شاعر برجسته امریکایی معرفی شده است. در این بخش، در کنار زندگی‌نامه کریلی، یکی از گفت‌وگوهای این شاعر را طناز لایق ترجمه کرده و هادی محیط چند شعر از کریلی را به فارسی برگردانده است.

اما در بخش «چهره‌خوانی داستان، ترجمه»، انریکه ویلا ماتاس، نویسنده اسپانیایی، به خواننده فارسی‌زبان معرفی شده است. این بخش را امیر نادر الهی و مهتاب صابونچی از اسپانیایی ترجمه کرده‌اند.

در بخش «مقاله‌خوانی» جواد مجابی مبحث «توهم‌زایی و توهم‌زدایی» را از منظر فرهنگی و اجتماعی بررسی کرده است.

در بخش «هنرخوانی» پرونده‌ای مفصل برای نقاش معاصر امریکایی «ریچار دیبنکورن» فراهم شده است. این بخش با زندگی‌نامه دیبنکورن ترجمه سولماز بهگام آغاز می‌شود و در ادامه مقالات تحلیلی درباره سبک این نقاش به چاپ رسیده است. در بخش دیگری از «هنرخوانی» پریسا کشتکار، پیت ترنر یکی از 20 عکاس تأثیرگذار تاریخ عکاسی آمریکا را معرفی کرده است.

بنا بر اعلام مسئولان این نشریه، «هنگام» یک نشریه تمام‌رنگی است که تلاش دارد علاوه بر چاپ متن‌های معتبر، عکس‌ها و نقاشی‌های مهم معاصر را در چاپی پاکیزه به خوانندگان خود عرضه دارد.

«هنگام» با صاحب‌امتیازی محمد عسلی و سردبیری هادی محیط در 140 صفحه به قیمت 8000 تومان، از کیوسک‌ها و کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور قابل تهیه است.

   لینک کوتاه :

  چاپ صفحه
بیان دیدگاه ها
نام و نام خانوادگی : *
ایمیل :
URL :
دیدگاه شما : *
  کد امنیتی
کد امنیتی :