برندگان جایزه‌ی «بهرام صادقی» معرفی شدند


برندگان جایزه‌ی «بهرام صادقی» معرفی شدند نویسنده : پیاده رو
تاریخ ارسال :‌ 3 اسفند 95
بخش : بازتاب

برندگان سومین دوره جایزه‌ی «بهرام صادقی» معرفی شدند .

هیئت داوران سومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی از میان ۲۰ داستانِ راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی، ضمن تقدیر از پنج اثر، برندگان این مسابقه را به این شرح اعلام کرد:

داستان برتر نخست: «نگاه بی‌قرار و چشمان سرگردان»، نوشته‌ی بهمن بابایی از قزوین، لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان جایزه‌ی نقدی

داستان برتر دوم: «یک تکه کاج»، نوشته‌ی پویا منشی‌زاده از هلند، لوح افتخار و یک‌ونیم میلیون تومان جایزه‌ی نقدی

داستان برتر سوم: «زمستان شغال»، نوشته‌ی فرهاد رفیعی از شیراز، لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان جایزه‌ی نقدی

آثار شایسته‌ی تقدیر (به ترتیب الفبا):

«تاسیان» نوشته‌ی الهام نظری از تهران

«خشکشویی سفید» نوشته‌ی موژان اردانی از تهران

«دبه‌ها و جبه‌ها» نوشته‌ی مهدی عباسی زهان از کرج

«کارِ گِل» نوشته‌ی مهدی حمیدی پارسا از قم

«هوش سبز» نوشته‌ی پرستو گرانمایه از کانادا

به گفته‌ی رضا شکراللهی، دبیر جایزه، در سومین دوره‌ی این جایزه که در سایت خوابگرد برگزار شد، ۱۰۰۶ داستان‌نویس شرکت داشتند و هیئت انتخاب، ابتدا ۴۰ اثر منتخب را معرفی کرد و سپس از میان آن‌ها، ۲۰ اثر برگزیده را به مرحله‌ی نهایی فرستاد، که همه‌ی این ۲۰ داستان در سایت مسابقه منتشر شده‌اند. در مرحله‌ی نهایی، اعضای هیئت داوران (خانم فرشته احمدی و آقایان حسین پاینده، علی خدایی، حسین سناپور و محمدحسن شهسواری) بنا به درخواست دبیرخانه‌ی جایزه پنج داستان برتر خود را به ترتیب اولویت و به‌طور جداگانه معرفی کردند و در نهایت سه داستانی که مجموع رتبه‌هایشان امتیازهای بیشتری دریافت کرده بود به ترتیب به عنوان داستان برتر یکم، دوم و سوم اعلام شدند. همچنین به پیشنهاد هیئت داوران، با توجه به کیفیت خوب اغلب آثار این مرحله و نزدیکی نسبی داستان‌ها از نظر کیفیت و بر اساس امتیازهای بعدی، پنج داستان نیز شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند.

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که در بخش جنبی (مردمی) جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی، سه داستانِ «پرتقال‌های خونی» نوشته‌ی دامون بهرنگ، «حدس بزنید کی؟» نوشته‌ی امین شیرپور و  «غوطه‌ور در فُرمالین» نوشته‌ی عباس باباعلی به عنوان آثار برتر به انتخاب کاربران طاقچه و خوانندگان معرفی شدند.

سومین دوره‌ی جایزه بهرام صادقی با همکاری و حمایت کتابخوان طاقچه برگزار شد و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا ، که آینده را دنیای خلاقیت می‌داند، جوایز برندگان بخش اصلی را تقدیم و از سایر نویسندگان ۲۰ اثر برگزیده تقدیر خواهد کرد. پویا منشی‌زاده، برگزیده‌ی دوم هیئت داوران، جایزه‌ی نقدی خود را برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به مؤسسه‌ی ‌خیریه‌ی دهش‌پور تقدیم کرده است.

 

منبع : ایسنا

   لینک کوتاه :

  چاپ صفحه
بیان دیدگاه ها
نام و نام خانوادگی : *
ایمیل :
URL :
دیدگاه شما : *
  کد امنیتی
کد امنیتی :